Strony

wtorek, 12 kwietnia 2011

Naprawa tylnej belki w samochodach francuskich.

Autorem artykułu jest Presmat

Naprawa tylnej belki w samochodach francuskich

Peugeot, Citroen i Renault - opinie na ich temat są podzielone. Czy auta te mają faktycznie słabe zawieszenia? Co zrobić, gdy zaczynają się problemy ze stukaniem?


Istnieje pogląd, że auta francuskie to pojazdy, w których układ zawieszenia nie należy do najmocniejszych. Przeciwnicy Peugeota, Ranulta i Citroena twierdzą, że w życiu nie kupiliby samochodu żadnej z tych marek, bo konstrukcyjnie odbiegają pod względem wytrzymałości od produkcji niemieckiej czy japońskiej.
Zwolennicy zaś uważają je za najwygodniejsze samochody, a problemy z zawieszeniem w niektórych modelach tłumaczą stanem polskich dróg. Prawda oczywiście leży gdzieś po środku.   Jedną z najczęstszych awarii w nie najnowszych już modelach francuskich marek jest uszkodzenie tylnej belki. Wszystko zaczyna się niewinnie od popiskiwania przechodzącego w trzeszczenie. Przyczyną są tu skorodowane łożyska, które stopniowo zacierają się. Do momentu, gdy nie powstaną tzw. "luzy" sytuacja jest jeszcze do opanowania, ale jeśli przegapimy odpowiedni moment, belka straci swą geometrię, a koła zaczną zapadać się do środka, powodując nawet obcieranie o nadkola. W rezultacie uszkodzeniu ulega również bieżnik na oponach.   Jak naprawić tylną belkę w Peugeocie lub Citroenie i ile kosztuje naprawa? Regeneracja tylnej belki odbywa się poprzez naprawę gniazd łożysk igiełkowych i ułożyskowanie, przez co wraca ona do pierwotnego stanu technicznego. Zabieg taki przeprowadzić można w wyspecjalizowanym warsztacie, ponieważ nie jest to naprawa standardowa. Cena regeneracji tylnej belki dla Peugeota i Citroena wynosi 660 złotych. Możliwa jest też naprawa wysyłkowa, co znacząco ułatwia sytuację klientów mieszkających w dużej odległości od takiego warsztatu.

PIĘKNY PIERŚCIONEK NA PREZENT?

---

Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz